GOMNAM313.IR

...



بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ اسفند ۰۱، ۱۹:۱۴ - narges
    😍🌹
نویسندگان

تایپوگرافی / لتسکنوا الیها

چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۵۲ ق.ظ

دریافت (حجم: 7.16 مگابایت)

«و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا» یعنی از جمله‌ی نشانه‌های قدرت الهی یکی این است که برای شما انسانها، از نوع خودتان و از جنس خودتان همسرانی قرار داد؛ بعد میفرماید«لتسکنوا الیها» یعنی زوجیّت در طبیعت بشر، برای هدف بزرگی است. آن هدف، عبارت است از سکون و آرامش، تا شما در کنار جنس مخالف آرامش پیدا کنید. برای مرد هم آمدن به داخل خانه، یافتن محیط امن خانه، زن مهربان و دوستدار و امین در کنار او، وسیله آرامش است؛ برای زن هم داشتن مرد و تکیه‌گاهی که به او عشق بورزد و برای او مانند حصن مستحکمی باشد یک خوشبختی است؛ مایه آرامش و سعادت است. «لتسکنوا الیها» - هر دو برای سکون و آرامش، به هم احتیاج دارند.
سعادت انسان در این است که از تلاطم و اضطراب روحی در امان و آرامش روحی داشته باشد. این را خانواده به انسان میدهد؛ هم به زن و هم به مرد. جمله بعدی بسیار جالب و زیباست میفرماید: «و جعل بینکم مودّة و رحمة» رابطه درست زن و مرد این است: مودّت و رحمت، هم به یکدیگرعشق بورزند و هم با یکدیگر مهربان باشند. عشق ورزیدن همراه با خشونت مورد قبول نیست؛ مهربانی بدون محبّت هم مورد قبول نیست.
حضرت آیت الله خامنه‌ای

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۱
گمنام ؛ gomnam

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی